Oficjalnie wystartowała ogólnopolska kampania społeczna WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA a robi się to tak! poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży.

Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych - FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą Wyloguj się do życia, która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od Internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40% młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej on-line niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi, źródło: EU Kids Online 2011).

Cele kampanii

Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, przy jednoczesnym zachęceniu młodzieży do szukania alternatywy poza światem wirtualnym oraz łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do "wylogowania się" autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji - czyli przede wszystkim SPORT i MUZYKA.

Raperzy ambasadorami projektu

Wśród wielu gatunków muzyki hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób (ponad 1 000 000 odsłon na Youtube, 7 500 szkół, szczegółowe wyniki akcji: www.fundacja-first.com).

Także i tym razem do projektu, w charakterze honorowych ambasadorów kampanii zaproszeni zostali raperzy Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7). Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej: Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski. Każdy z ambasadorów (pierwszej i drugiej edycji), choć na co dzień, jak większość z nas korzysta z dobrodziejstw Internetu - znajduje w swoim życiu czas na spotkania z przyjaciółmi i realizację własnych pasji: muzyki, sportu. Kampania ma zachęcić do łączenia tych "dwóch światów" w mądry sposób, co pozwala uchronić się przed uzależnieniem.

16 marca o godzinie 18:00 odbędzie się debata zorganizowana w ramach akcji WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA. Wezmą w niej udział ambasadorzy akcji, psycholodzy oraz przedstawiciele mediów - m.in. Łukasz Stasiak, Wojciech Eichelberger czy Maciej Budzich. Debata będzie transmitowana na serwisie Technologie.gazeta.pl. Zapraszamy do oglądania.

Więcej informacji na:  www.wylogujsie.org oraz  www.facebook.com/wyloguj

Wyloguj się do życiaWyloguj się do życia Materiały prasowe