Fitness z dzieckiem. Ćwicz z maluchem w klubie!

Wraz z ciążą, a następnie przyjściem na świat dziecka, w życiu rodziców zmienia się praktycznie wszystko. Na początku mały człowiek skupia na sobie większość uwagi, a nowe obowiązki sprawiają że czasu dla siebie jest zdecydowanie mniej, niż dotychczas. Jak zatem odnaleźć się w nowej roli, a jednocześnie wrócić do formy sprzed ciąży? Jak znaleźć czas na treningi?

Junior.sport.pl

Fitness z dzieckiem. Ćwicz z maluchem w klubie fitness.
Wraz z ciążą, a następnie przyjściem na świat dziecka, w życiu rodziców zmienia się praktycznie wszystko. Na początku mały człowiek skupia na sobie większość uwagi, a nowe obowiązki sprawiają że czasu dla siebie jest zdecydowanie mniej, niż dotychczas. Jak zatem odnaleźć się w nowej roli, a jednocześnie wrócić do formy sprzed ciąży? Jak znaleźć czas na treningi? Jedną z możliwości jest fitness z dzieckiem!
Zarówno duże sieciowe kluby fitness, jak i małe osiedlowe obiekty mają w swojej ofercie zajęcia skierowane do mam, na które mogą się one wybrać wraz ze swoimi pociechami. W przypadku braku przeciwwskazań lekarskich, powrót do aktywności fizycznej możliwy jest zazwyczaj około 6-8 tygodni po porodzie.
Zajęcia oferowane przez kluby w całej Polsce, to zarówno typowy fitness, ale również pilates, joga, czy taniec. Ćwiczenia mają za zadanie pomóc kobietom w powrocie do formy, pozbyciu się zbędnych kilogramów, uelastycznieniu wybranych partii ciała, wzmocnieniu mięśni (zwłaszcza brzucha, kręgosłupa, pośladków i ud) oraz ogólnej poprawie kondycji i samopoczucia.
Dlaczego warto zapisać się na zajęcia fitness z dzieckiem
Malutkie dziecko wymaga poświęcania mu przez rodziców bardzo wiele czasu. W przypadku kobiet sprawa dodatkowo się komplikuje, jeżeli karmią dzieci piersią. Wówczas wyjście gdziekolwiek na dłużej niż kilka godzin wymaga specjalnych przygotowań, takich jak ściągnięcie pokarmu oraz wiąże się z różnymi niedogodnościami zarówno dla niej samej, jak i dla malucha. Poza tym, jeżeli młodzi rodzice nie mają w rodzinie bliskich im osób, które mogą się pociechą zaopiekować, a jedno z nich pracuje, to drugie nie ma zbyt wielu opcji, aby móc swobodnie pójść poćwiczyć. Te wszystkie kwestie rozwiązują zajęcia fitness z dziećmi.
W trakcie ćwiczeń w klubach, maluchy przebywają na sali wraz z opiekunami. Dzieci siedzą, leżą na kocykach, bawią się zabawkami, wpatrują w otoczenie. Inne pełzają i chodzą wokół ćwiczących mam. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, to każda z ćwiczących pań może w dowolnej chwili przerwać trening, żeby nakarmić lub przewinąć pociechę.
Zajęcia są rozwijające także dla samych dzieci. Po pierwsze, maluchy są często włączane do aktywności w trakcie ćwiczeń - turlane na dużych piłkach, podnoszone, do góry i w dół w rytm muzyki, itd. Dodatkowo są sstymulowane przez obecność innych dzieci. W zależności od chęci, mogą się pobawić z innymi maluchami, wymienić zabawkami lub po prostu bacznie obserwować, inne niż na co dzień otoczenie.
Co więcej, fitness jest także świetnym sposobem na przełamanie przez kobiety domowej rutyny, spotkanie i integrację z innymi mamami, zmianę środowiska, poznanie nowych osób.
Informacje praktyczne: co warto wiedzieć wybierając się na fitness z dzieckiem
Zajęcia fitness z dziećmi organizowane są w całej Polsce, a przez kluby nazywane bardzo różnie. W grafiku warto poszukać oferty "fitness dla mam". Często spotykane określenia, to także "mama fit", "mama&baby" lub "fitness z dzieckiem". Większość obiektów organizuje zajęcia w godzinach porannych, przedpołudniowych. Zazwyczaj w tygodniu, nie w weekendy. Trening trwa najczęściej około 60 minut i możemy się w jego trakcie spodziewać wszystkich elementów charakterystycznych dla "typowych" zajęć fitness, zatem rozgrzewki, części właściwej oraz schłodzenia organizmu, rozciągania.
Do klubu warto zabrać ze sobą kocyk na którym położymy malucha, jak również zabawki i inne niezbędne elementy wyposażenia dziecięcej torby. Na salę możemy zabrać wszystko, co uznamy za potrzebne, zatem na przykład jedzenie, picie, pieluchy na zmianę. Również fotelik samochodowy, jeżeli wiemy że dziecko może chcieć w nim posiedzieć. Na treningach, wózki i nosidełka pozostawione w szatni nie są niczym nadzwyczajnym.
Na zajęcia warto się wybrać z lekkim zapasem czasowym, zwłaszcza na jesieni i w zimie, tak żeby komfortowo oraz bez pośpiechu móc przebrać siebie i dziecko. Poza tym dobrze jest też nie zakładać, że od początku i zawsze wszystko będzie szło po naszej myśli - dzieci różnie reagują na obecność nieznanych osób, na duże przestrzenie, muzykę, czy lustra na sali. Nie wszystkim maluchom od razu może się na sali fitness spodobać. Na zajęciach nie jest także niczym nadzwyczajnym, jeżeli jakiś mały człowiek zaczyna (z różnych powodów) płakać. Czasami może się zdarzyć, że trzeba będzie przerwać zajęcia i dostosować się do potrzeb dziecka. Najważniejsze to nie stresować się takimi sytuacjami oraz pamiętać, że komfort nasz i naszego dziecka są zawsze na pierwszym miejscu.

Jedną z możliwości jest fitness z dzieckiem. Zarówno duże sieciowe kluby fitness, jak i małe osiedlowe obiekty mają w swojej ofercie zajęcia skierowane do mam, na które mogą się one wybrać wraz ze swoimi pociechami. W przypadku braku przeciwwskazań lekarskich, powrót do aktywności fizycznej możliwy jest zazwyczaj około 6-8 tygodni po porodzie.

Zajęcia oferowane przez kluby w całej Polsce, to zarówno typowy fitness, ale również pilates, joga, czy taniec. Ćwiczenia mają za zadanie pomóc kobietom w powrocie do formy, pozbyciu się zbędnych kilogramów, uelastycznieniu wybranych partii ciała, wzmocnieniu mięśni (zwłaszcza brzucha, kręgosłupa, pośladków i ud) oraz ogólnej poprawie kondycji i samopoczucia.

POLECAMY: 10 mitów o sporcie dzieci

Dlaczego warto zapisać się na zajęcia fitness z dzieckiem

Malutkie dziecko wymaga poświęcania mu przez rodziców bardzo wiele czasu. W przypadku kobiet sprawa dodatkowo się komplikuje, jeżeli karmią dzieci piersią. Wówczas wyjście gdziekolwiek na dłużej niż kilka godzin wymaga specjalnych przygotowań, takich jak ściągnięcie pokarmu oraz wiąże się z różnymi niedogodnościami zarówno dla niej samej, jak i dla malucha. Poza tym, jeżeli młodzi rodzice nie mają w rodzinie bliskich im osób, które mogą się pociechą zaopiekować, a jedno z nich pracuje, to drugie nie ma zbyt wielu opcji, aby móc swobodnie pójść poćwiczyć. Te wszystkie kwestie rozwiązują zajęcia fitness z dziećmi.

W trakcie ćwiczeń w klubach, maluchy przebywają na sali wraz z opiekunami. Dzieci siedzą, leżą na kocykach, bawią się zabawkami, wpatrują w otoczenie. Inne pełzają i chodzą wokół ćwiczących mam. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, to każda z ćwiczących pań może w dowolnej chwili przerwać trening, żeby nakarmić lub przewinąć pociechę.

Zajęcia są rozwijające także dla samych dzieci. Po pierwsze, maluchy są często włączane do aktywności w trakcie ćwiczeń - turlane na dużych piłkach, podnoszone, do góry i w dół w rytm muzyki, itd. Dodatkowo są stymulowane przez obecność innych dzieci. W zależności od chęci, mogą się pobawić z innymi maluchami, wymienić zabawkami lub po prostu bacznie obserwować, inne niż na co dzień otoczenie.

Co więcej, fitness jest także świetnym sposobem na przełamanie przez kobiety domowej rutyny, spotkanie i integrację z innymi mamami, zmianę środowiska, poznanie nowych osób.

POLECAMY: 5 wyzwań stojących przed rodzicami dzieci uprawiających sport

Informacje praktyczne: co warto wiedzieć wybierając się na fitness z dzieckiem

Zajęcia fitness z dziećmi organizowane są w całej Polsce, a przez kluby nazywane bardzo różnie. W grafiku warto poszukać oferty "fitness dla mam". Często spotykane określenia, to także "mama fit", "mama&baby" lub "fitness z dzieckiem". Większość obiektów organizuje zajęcia w godzinach porannych, przedpołudniowych. Zazwyczaj w tygodniu, nie w weekendy. Trening trwa najczęściej około 60 minut i możemy się w jego trakcie spodziewać wszystkich elementów charakterystycznych dla "typowych" zajęć fitness, zatem rozgrzewki, części właściwej oraz schłodzenia organizmu, rozciągania.

Do klubu warto zabrać ze sobą kocyk na którym położymy malucha, jak również zabawki i inne niezbędne elementy wyposażenia dziecięcej torby. Na salę możemy zabrać wszystko, co uznamy za potrzebne, zatem na przykład jedzenie, picie, pieluchy na zmianę. Również fotelik samochodowy, jeżeli wiemy że dziecko może chcieć w nim posiedzieć. Na treningach, wózki i nosidełka pozostawione w szatni nie są niczym nadzwyczajnym.

Na zajęcia warto się wybrać z lekkim zapasem czasowym, zwłaszcza na jesieni i w zimie, tak żeby komfortowo oraz bez pośpiechu móc przebrać siebie i dziecko. Poza tym dobrze jest też nie zakładać, że od początku i zawsze wszystko będzie szło po naszej myśli - dzieci różnie reagują na obecność nieznanych osób, na duże przestrzenie, muzykę, czy lustra na sali. Nie wszystkim maluchom od razu może się na sali fitness spodobać. Na zajęciach nie jest także niczym nadzwyczajnym, jeżeli jakiś mały człowiek zaczyna (z różnych powodów) płakać. Czasami może się zdarzyć, że trzeba będzie przerwać zajęcia i dostosować się do potrzeb dziecka. Najważniejsze to nie stresować się takimi sytuacjami oraz pamiętać, że komfort nasz i naszego dziecka są zawsze na pierwszym miejscu.

O autorce:

Anita Chabrowska - specjalistka branży marketingu sportowego, strategii oraz zarządzania marką w sporcie. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Marketing Sportu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Z wieloletnim doświadczeniem w branży reklamowej. Współwłaścicielka agencji marketingu sportowego MUVment MARKETING (www.muvment.pl). Prywatnie biegaczka-amatorka, w zawodach startuje wraz z całą rodziną.

Zdjęcie Yonex Koszulka damska 2407 Zdjęcie Yonex Koszulka damska 2475 Zdjęcie Outhorn Koszulka damska TSD600
Yonex Koszulka damska 2407 Yonex Koszulka damska 2475 Outhorn Koszulka damska TSD600
źródło: Okazje.info
Więcej o: