Dieta dziecka

"WF w szkole to za mało". Zasady odchudzania dziecka

"WF w szkole to za mało". Zasady odchudzania dziecka

Moment, w którym zdajemy sobie sprawę, że nasze dziecko ma nadwagę jest przykry. Im wcześniej jednak zaczniemy działać, tym większa szansa, że uchronimy je przed poważnymi problemami związanymi z otyłością. O tym jak zdrowo odchudzać dzieci rozmawiamy z dietetykiem Beatą Krawczyńską-Kowalską.

  • "WF w szkole to za mało". Zasady odchudzania dziecka

    Moment, w którym zdajemy sobie sprawę, że nasze dziecko ma nadwagę jest przykry. Im wcześniej jednak zaczniemy działać, tym większa szansa, że uchronimy je przed poważnymi problemami związanymi z otyłością.O tym jak zdrowo odchudzać dzieci rozmawiamy z dietetykiem Beatą Krawczyńską-Kowalską.

    • Rozmawiała Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Rodzinne spożywanie posiłków chroni dzieci przed otyłością

    Rodzinne spożywanie posiłków chroni dzieci przed otyłością

    Światowa Organizacja Zdrowia jasno komunikuje: 29 proc.11-latków ma nadwagę, natomiast co czwarty 13-latek jest otyły. To liczba ogromna. Jak jednak przekonać dzieci do zdrowego, racjonalnego odżywiania? Amerykańscy naukowcy mają na to patent: rodzinne obiady.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Szpinak w diecie małego sportowca. Przepisy dla dzieci

    Szpinak w diecie małego sportowca. Przepisy dla dzieci

    Szpinak posiada wiele cennych składników, które pomagają żyć w zdrowiu dużym i małym sportowcom. Tylko jak do bezkształtnej, zielonej masy, którą sami pamiętamy z przedszkola, przekonać dzieci? Mamy na to sposoby.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Katarzyna Malec
  • Czy wiesz, ile cukru zjada twoje dziecko?

    Czy wiesz, ile cukru zjada twoje dziecko?

    Wydawałoby się, że minimalizując ilość zjadanych słodyczy, unikamy również spożywania cukru. Prawda jest jednak taka, że w żywności przetworzonej ten składnik czai się prawie wszędzie. Sprawdź, ile cukru zjada twoje dziecko każdego dnia.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Przepisy na ciepłe śniadania podnoszące odporność dziecka

    Przepisy na ciepłe śniadania podnoszące odporność dziecka

    Regularna aktywność fizyczna podnosi odporność dzieci, jednak kiedy na dworze robi się chłodno, zwiększa się prawdopodobieństwo złapania infekcji. Odpowiednio dobrana dieta pomoże dziecku obronić się przed wirusami i skutecznie je pokonać. Poznaj przepisy na zdrowe, rozgrzewające śniadania dla małego sportowca.

    • Maria Pabich, jakzdrowozyc.pl
  • Co kryją w sobie chrupiące płatki? 4 sposoby na zdrowe śniadania

    Co kryją w sobie chrupiące płatki? 4 sposoby na zdrowe śniadania

    Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Od jego jakości będzie zależeć samopoczucie i wydolność dziecka przez cały dzień. Dobrze zbilansowane śniadanie to gwarancja, że Twoje dziecko z ochotą podejmie zaplanowane na dany dzień aktywności.

    • Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Czy dziecko wyrośnie z nadwagi

    Czy dziecko wyrośnie z nadwagi

    16 proc. gimnazjalistów ma podwyższone ciśnienie, 22 proc. waży za dużo, a 65 proc. ma słabą wydolność fizyczną - wynika z badań przeprowadzonych w gdyńskich szkołach przez fundację Medicover.

    • Agnieszka Pochrzęst-Motyczyńska
  • Slow fast food, czyli przepis na domowe hamburgery (i nie tylko)

    Slow fast food, czyli przepis na domowe hamburgery (i nie tylko)

    Diaboliczne oblicze fast foodu sprawia, że staramy się go unikać jak ognia. Prawda jest jednak taka, że domowe hamburgery spożywane okazjonalnie nie zamienią naszych dzieci w bohaterów filmu ?Super size me?. Wygłodniałe po treningu maluchy po prostu uwielbiają tego typu potrawy, zatem warto czasem wyjść naprzeciw pragnieniom.

    • Sandra Dwojewska-Kriger, ooomnomnomnom.blogspot.com
  • Przepisy na zdrowe ciasta, które dodadzą dziecku energii

    Przepisy na zdrowe ciasta, które dodadzą dziecku energii

    Jako przekąska po intensywnym treningu, drugie śniadanie do szkoły lub zastrzyk energetyczny przed wysiłkiem. Pełnoziarniste ciasta bez dodatku cukru, wbrew pozorom mogą być niesamowicie smaczne, a przede wszystkim bardzo zdrowe. <p><a href="https://www.facebook.com/pages/Juniorsportpl/566211540152212?fref=ts"><img src="https://bi.im-g.pl/im/ac/1d/11/z17945004Q,Polub_nas_na_facebooku.jpg" border="0" alt="Junior.sport.pl" title="Junior.sport.pl" /></a></p>

    • Magdalena Cielenga-Wiaterek Zielenina.blogspot.pl
  • Czy nabiał jest zdrowy dla dzieci?

    Czy nabiał jest zdrowy dla dzieci?

    W celu zapewnienia dziecku wystarczającej ilości protein oraz wapnia, każdego dnia serwujemy mu nabiał w różnych postaciach. Nie wszyscy jednak wiedzą, że codzienne spożywanie mleka i serów może wpłynąć negatywnie na gospodarkę organizmu małego sportowca.

    • mgr Patrycja Majdak, Poradnia Dietetyczna SYNERGIA
  • Burak na odporność i wzrost formy małego sportowca

    Burak na odporność i wzrost formy małego sportowca

    W ostatnich latach burak przechodzi istny renesans. Sportowcy wytrzymałościowi promują go wręcz jako legalny dopalacz. Co takiego szczególnego ma w sobie to warzywo i czy jego niesamowite właściwości można wykorzystać w codziennym menu aktywnego dziecka?

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Katarzyna Malec
  • Ciecierzyca źródłem białka i żelaza. Przepisy dla dzieci

    Ciecierzyca źródłem białka i żelaza. Przepisy dla dzieci

    Ciecierzyca wykorzystywana jest zwykle jako zamiennik mięsa w daniach wegetariańskich z racji na dużą zawartość białka. Jest ona jednak na tyle bogata w szereg innych witamin i składników odżywczych, że powinna dostać należne miejsce w każdej kuchni. Szczególną uwagę zwracamy na hummus- pastę do kanapek, którą dziecko może zabrać do szkoły w formie przekąski. Dowiedz się jakie wartości ciecierzyca niesie ze sobą oraz poznaj przepisy stworzone specjalnie dla małego sportowca.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Joanna Jankowska Fit and Eat, Katarzyna Malec
  • Dynia nie tylko na Halloween. Poznaj jej wartości odżywcze i unikalne przepisy dla dzieci

    Dynia nie tylko na Halloween. Poznaj jej wartości odżywcze i unikalne przepisy dla dzieci

    Rodzicom dynia znana jest przede wszystkim jako składnik gotowych przecierów dla małych dzieci oraz zupy dyniowej. Mało kto wie jednak, że to osobliwe warzywo można wykorzystać na wiele sposobów, czerpiąc z niego szereg leczniczych właściwości. Co więcej, przy odrobinie wysiłku zasmakuje nawet najbardziej zatwardziałym niejadkom.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Joanna Jankowska dietetyk Fit and Eat
  • Suplementy dla dzieci?

    Suplementy dla dzieci?

    Suplementy w aptekach, a nawet w osiedlowych sklepach spożywczych zakorzeniły się na dobre. Oczywistym dla nas staje się fakt, że kupując witaminy w tabletkach dbamy o zdrowie naszych pociech. Czy przyjmowanie suplementów jest jednak potrzebne?

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Przepisy dla dzieci. Poznaj super właściwości kaszy jaglanej

    Przepisy dla dzieci. Poznaj super właściwości kaszy jaglanej

    Kasza jaglana- niegdyś znana w polskiej diecie jako produkt zdrowy, odżywczy i tani. Obecnie trochę zapomniana, przytłumiona reklamami słodkich płatków i kulek. A szkoda, bo właściwości kaszy jaglanej wyprzedzają wiele produktów dostępnych na polskim rynku. Prezentujemy kilka smakowitych przepisów dla dzieci.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Joanna Jankowska, dietetyk Fit and Eat.
  • Ekspert radzi: Przykład idzie z góry

    Ekspert radzi: Przykład idzie z góry

    Niezwykle istotne jest to, by o odżywianie dziecka zadbać już od czasu, kiedy znajduje się ono w brzuchu matki: kobieta pracuje na to, jakie jej dziecko będzie miało start, już kiedy zachodzi w ciążę. Bardzo ważne jest odżywianie się kobiety ze względu na to, że jej gospodarka hormonalna, jej nietolerancje lub alergie pokarmowe zostaną przekazane w przyszłości potomstwu.

    • Iwona Wierzbicka*
  • Ekspert radzi: Jak odżywiać małego sportowca?

    Ekspert radzi: Jak odżywiać małego sportowca?

    Dieta, czyli sposób odżywiania się dziecka ma wpływ na jego samopoczucie, zdrowie, sprawność układu nerwowego oraz mięśniowego. Decyduje o tym czy dziecko jest silne, wytrzymałe, czy ma skłonności do alergii, chorób, a nawet wpływa na jego psychikę.

    • Iwona Wierzbicka*,
  • Dieta dziecka. Jadłospis małego sportowca

    Dieta dziecka. Jadłospis małego sportowca

    Aktywne sportowe dziecko potrzebuje zbilansowanej diety, która pokryje zapotrzebowania młodego organizmu dla prawidłowego funkcjonowania. Izabela Czajka, fizjolog żywienia opracowała przykładowy dzienny jadłospis dla małego sportowca

    • Izabela Czajka
  • Ekspert radzi: Odchudzanie dziecka trzeba zacząć od małych kroków

    Ekspert radzi: Odchudzanie dziecka trzeba zacząć od małych kroków

    Twoje dziecko ma nadwagę, ale nie wiesz, jak zacząć odchudzanie? Pamiętaj, że to długotrwały proces. - Zmiany najlepiej wprowadzać stopniowo, wtedy są trwałe - radzi Urszula Mijakoska, trener dietetyk z Instytutu Świadomego Rozwoju.

    • rozmawiał jp
  • Ekspert ostrzega: Rośnie liczba otyłych dzieci w Polsce

    Ekspert ostrzega: Rośnie liczba otyłych dzieci w Polsce

    Dzieci spędzają coraz więcej czasu przed telewizorem i komputerem kosztem aktywności fizycznej. - Zdecydowanie istnieje potrzeba ostrzegania dzieci o negatywnych skutkach spędzania czasu w ten sposób - ostrzega lekarz medycyny epidemiolog, Anna Ziółkowska.

    • rozmawiał jp
  • Ekspert radzi: Tłuszcze, czerwone mięso i fast foody dozwolone?

    Ekspert radzi: Tłuszcze, czerwone mięso i fast foody dozwolone?

    Dobrze dobrana dieta to podstawa funkcjonowania organizmu młodego sportowca. Rodzice mając dobre chęci, próbują zadbać o zdrowie dziecka minimalizując na przykład tłuszcze. Czy słusznie? Wątpliwości wyjaśnia doktor Izabella Czajka - fizjolog żywienia.

    • jp