Maria Pabich

Dietetyk

Dietetyk

Studentka dietetyki, mama przedszkolaka. Specjalizuje się głównie w temacie dietetyki dla dzieci i sportowców. Od 20 lat trenuje biegi na orientację, w 2013 roku reprezentowała Polskę na Mistrzostwach Świata w Finlandii. Pracuje w Uczniowskim Klubie Sportowym jako trener i wychowawca, prowadząc treningi i organizując wakacyjne obozy.

  • Co robić, gdy dziecko nie chce jeść?

    Co robić, gdy dziecko nie chce jeść?

    Gdy dziecko na co dzień nie ma dużego apetytu, rodzice często poszukują rozwiązania w farmaceutykach. Tymczasem zwykle wystarczą proste, dużo zdrowsze metody, aby zwiększyć malcowi łaknienie.

    • Maria Pabich, jakzdrowozyc.pl
  • Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [KOMOSA RYŻOWA Z WARZYWAMI]

    Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [KOMOSA RYŻOWA Z WARZYWAMI]

    Potrawy serwowane aktywnemu dziecku w dużej mierze nie powinny być przypadkowe. Rozwijający się organizm i regularnie poddawany wysiłkowi potrzebuje zwiększonej dawki składników odżywczych. Komosa ryżowa z warzywami spełnia ten warunek, a dodatkowo jest pyszna i szybka w przygotowaniu.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [SPAGHETTI Z SOCZEWICĄ]

    Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [SPAGHETTI Z SOCZEWICĄ]

    Wielu rodziców uważa, że trzeba mieć dużo czasu i pieniędzy, aby zdrowo się odżywiać. Tymczasem pyszne, wartościowe dania można przyrządzić w bardzo prosty i mało kosztowny sposób. Jednym z nich jest warzywne spaghetti, na które trzeba poświęcić maksymalnie 30 minut.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Zanik miesiączki u aktywnych dziewcząt. Czym to grozi?

    Zanik miesiączki u aktywnych dziewcząt. Czym to grozi?

    Codzienna aktywności fizyczna połączona ze zdrową dietą dadzą dziecku siłę i zmniejszą ryzyko chorób cywilizacyjnych. Niestety zdarzają się przypadki, w których aktywność jest zbyt duża, a liczba zjadanych kalorii za mała. U dziewcząt prowadzi to do poważnego problemu jakim są nieregularne miesiączki lub całkowity ich brak.

    • Maria Pabich, jakzdrowozyc.pl
  • Marchew w diecie małego sportowca. Przepisy dla dzieci

    Marchew w diecie małego sportowca.  Przepisy dla dzieci

    Marchew to warzywo niedrogie, dostępne w sklepach przez cały rok. Jako źródło wielu składników odżywczych nabiera wartości szczególnie w okresie jesienno-zimowym, gdy mamy nikły dostęp do zdrowych, świeżych produktów. Wraz z ekspertem dietetyki Marią Pabich przedstawiamy ciekawe pomysły na marchewkowe menu.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Brukselka. Poznaj jej wartości oraz wyjątkowe przepisy dla dzieci

    Brukselka. Poznaj jej wartości oraz wyjątkowe przepisy dla dzieci

    Smak brukselki wielu osobom kojarzy się negatywnie jeszcze z okresu przedszkolnego, dlatego robiąc zakupy na rodzinny obiad, brukselkowe stoisko omijamy szerokim łukiem. Tymczasem przyrządzenie pysznego dania z tą małą kapustką jest niezwykle proste. Przygotowaliśmy przepisy na posiłki, które powinny przypaść do gustu całej rodzinie.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Soczewica źródłem białka i żelaza. Przepisy dla dzieci

    Soczewica źródłem białka i żelaza. Przepisy dla dzieci

    Warzywa strączkowe oraz ich kiełki są szczególnie polecane w sezonie jesienno-zimowym, z racji na ograniczony w tym okresie dostęp do zdrowych produktów. Ich bogactwo pozwala przetrwać ten najtrudniejszy dla zachowania odporności czas. Ponadto odpowiednio przyrządzone na pewno przypadną do gustu najbardziej wybrednym maluchom.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Zdrowe potrawy świąteczne. Przepisy dla dzieci

    Zdrowe potrawy świąteczne. Przepisy dla dzieci

    Podczas świąt naginamy zwykle część zasad i pozwalamy dzieciom na zajadanie się ciężkimi i nie zawsze zdrowymi potrawami. Tymczasem wigilijny stół może być zaopatrzony w potrawy różnorodne: te mniej i bardziej korzystne dla młodego organizmu. Przedstawiamy przepisy na warzywne potrawy, które mogą stanowić uzupełnienie dla tradycyjnych dań.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Jarmuż na wzmocnienie małego sportowca

    Jarmuż na wzmocnienie małego sportowca

    Jarmuż to warzywo bardzo rzadko używane we współczesnej kuchni a szkoda, gdyż jego wartość odżywcza pokrywa zapotrzebowanie na składniki odżywcze, których mały sportowiec potrzebuje najbardziej z racji na częste niedobory spowodowane intensywną aktywnością.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Przepisy na ciepłe śniadania podnoszące odporność dziecka

    Przepisy na ciepłe śniadania podnoszące odporność dziecka

    Regularna aktywność fizyczna podnosi odporność dzieci, jednak kiedy na dworze robi się chłodno, zwiększa się prawdopodobieństwo złapania infekcji. Odpowiednio dobrana dieta pomoże dziecku obronić się przed wirusami i skutecznie je pokonać. Poznaj przepisy na zdrowe, rozgrzewające śniadania dla małego sportowca.

    • Maria Pabich, jakzdrowozyc.pl
  • Co kryją w sobie chrupiące płatki? 4 sposoby na zdrowe śniadania

    Co kryją w sobie chrupiące płatki? 4 sposoby na zdrowe śniadania

    Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Od jego jakości będzie zależeć samopoczucie i wydolność dziecka przez cały dzień. Dobrze zbilansowane śniadanie to gwarancja, że Twoje dziecko z ochotą podejmie zaplanowane na dany dzień aktywności.

    • Maria Pabich jakzdrowozyc.pl