Dieta dziecka

"WF w szkole to za mało". Zasady odchudzania dziecka

"WF w szkole to za mało". Zasady odchudzania dziecka

Moment, w którym zdajemy sobie sprawę, że nasze dziecko ma nadwagę jest przykry. Im wcześniej jednak zaczniemy działać, tym większa szansa, że uchronimy je przed poważnymi problemami związanymi z otyłością. O tym jak zdrowo odchudzać dzieci rozmawiamy z dietetykiem Beatą Krawczyńską-Kowalską.

  • Ekspert radzi: Odchudzanie dzieci to wielka praca rodziców

    Ekspert radzi: Odchudzanie dzieci to wielka praca rodziców

    - Proces odchudzania z dzieckiem można zacząć dopiero wtedy, kiedy jest ono na to gotowe. Kiedy ma świadomość tego, co się z nim dzieje - mówi Anna Słomkowska, dietetyk, doradca ds.żywienia i suplementacji w sporcie.

    • Paweł Jeleniewski
  • Żelazo w diecie małego sportowca

    Żelazo w diecie małego sportowca

    Dzieciństwo i dorastanie to okres niezwykle dynamicznych zmian zachodzących w organizmie. Jednym z najważniejszych składników odpowiadających za odpowiednią kondycję zdrowotną oraz biorących udział w rozwoju naszego ciała jest właśnie żelazo.

    • Joanna Jankowska, dietetyk Fit and Eat
  • Zdrowe chipsy? Tak!

    Zdrowe chipsy? Tak!

    Chipsy nie muszą być niezdrowe. Oto kilka pomysłów, jak domowym sposobem przyrządzić zdrową przekąskę dla małego sportowca. Przekonacie się sami, że dzieci je pokochają

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Grube i niedożywione dzieci. Czy dajesz dziecku do szkoły kanapki?

    Grube i niedożywione dzieci. Czy dajesz dziecku do szkoły kanapki?

    W Sztokholmie w sześciu szkołach ze sklepików i stołówki wyrzucono niezdrowe jedzenie. Liczba uczniów z nadwagą istotnie spadła

    • Margit Kossobudzka
  • Dzieci lubią fast food. Fast food dzieci nie

    Dzieci lubią fast food. Fast food dzieci nie

    Badania przeprowadzone przez Centrum Zdrowia Dziecka oraz Fundację Nutricia pokazują, iż zdarza się w Polsce, że nawet maluchy, które nie ukończyły jeszcze 1 roku życia próbują dania typu fast food. Czy rzeczywiście jest to duży powód do obaw?

    • Joanna Neuhoff-Murawska poradnia dietetyczna Oregano
  • Co robić, gdy dziecko nie chce jeść?

    Co robić, gdy dziecko nie chce jeść?

    Gdy dziecko na co dzień nie ma dużego apetytu, rodzice często poszukują rozwiązania w farmaceutykach. Tymczasem zwykle wystarczą proste, dużo zdrowsze metody, aby zwiększyć malcowi łaknienie.

    • Maria Pabich, jakzdrowozyc.pl
  • 3 powody, dla których mali sportowcy powinni jeść zielone warzywa [PRZEPISY DLA DZIECI]

    3 powody, dla których mali sportowcy powinni jeść zielone warzywa [PRZEPISY DLA DZIECI]

    Kolor ma znaczenie! Zieleń ubarwia potrawy, ale przede wszystkim świadczy o zawartości konkretnych wartości odżywczych. Dowiedz się, dlaczego dzieci powinny jeść zielone warzywa oraz jak je do tego przekonać.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Domowe lody. Przepisy dla dzieci [także dla alergików]

    Domowe lody. Przepisy dla dzieci [także dla alergików]

    Lody - mimo iż słodkie i ciężkie, nie wyobrażamy sobie bez nich lata. Po wygranym (bądź przegranym) meczu smakują jeszcze lepiej. Przygotowaliśmy dla was przepisy na trzy desery - pyszne, zdrowe i łatwe do przyrządzenia w domu.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Jedzenie na czasie. Smoothie z jarmużu

    Jedzenie na czasie. Smoothie z jarmużu

    Liście jarmużu dostarczą witamin C i K, wapnia, potasu, a także przeciwutleniaczy - sulforafanu i luteiny. Surowe liście można dodać do słodkich koktajli.

    • Małgorzata Minta (Mintaeats.com)
  • 10 produktów bogatych w witaminę C

    10 produktów bogatych w witaminę C

    Witamina C przyspiesza regenerację, wspomaga absorpcję żelaza i zwiększa odporność na działanie wirusów. Oto 10 naturalnych produktów, które stanowią najlepsze źródło tego składnika.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Ekspert radzi: "Woda nie daje kalorii"

    Ekspert radzi:

    Jak odpowiednio odżywiać dziecko? Co maluch powinien pić? Jak wybrać wodę? Na pytania o zdrową dietę dziecka uprawiającego sport odpowiada dr n.med. Agnieszka Jarosz.

    • rozmawiał jp
  • Przekąski dla małego sportowca, które tylko wydają się zdrowe

    Przekąski dla małego sportowca, które tylko wydają się zdrowe

    Napoje oraz przekąski węglowodanowe i węglowodanowo-białkowe stanowią bardzo ważne elementy w diecie aktywnego dziecka. Niestety duża liczba produktów przeznaczonych dla małego sportowca zamiast bogactwa składników odżywczych, zawiera głównie cukier i szkodliwe tłuszcze. Dowiedz się, które przekąski nie są korzystne w menu dziecka.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Czy pizza jest zdrowa

    Czy pizza jest zdrowa

    To pizza razem z napojami gazowanymi odpowiada za epidemię nadwagi i otyłości wśród dzieci - grzmią amerykańscy dietetycy. Ale czy na pewno pizza to samo zło?

    • Marta Koton-Czarnecka
  • Owoce i warzywa idealne na ciepłe dni. Przepisy dla dzieci

    Owoce i warzywa idealne na ciepłe dni. Przepisy dla dzieci

    Produkty spożywane przez małego sportowca podczas upalnych dni powinny mieć przede wszystkim właściwości nawadniające i schładzające. Nasze przepisy orzeźwią i dostarczą składników odżywczych niezbędnych dla rozwoju aktywnego dziecka.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Jedzenie na czasie: Mrożony deser z brzoskwiń

    Jedzenie na czasie: Mrożony deser z brzoskwiń

    Brzoskwinie i maliny są źródłem beta-karotenu, witaminy C oraz witamin z grupy B. Banan dołoży do tego potas i magnez, a jogurt - wapń oraz pożyteczne bakterie.

    • Małgorzata Minta (mintaeats.com)
  • Bento - sposób na niejadka

    Bento - sposób na niejadka

    Bento to japońska sztuka przygotowania posiłku, które zabierane są do pracy, szkoły czy na piknik w specjalnych pudełeczkach. Tradycyjne bento składa się z ryżu, ryby lub mięsa oraz z marynowanych lub gotowanych warzyw. Nie wyobrażasz sobie, aby twoje dziecko jadło tego typu potrawy? Czasem wystarczy jedynie trochę wyobraźni i wysiłku, aby drugie śniadanie stało się wyczekiwanym momentem dla każdego malucha.

    • Marta Babaczyk kuchnia-marty.pl
  • Zasady prawidłowego żywienia dzieci

    Zasady prawidłowego żywienia dzieci

    Od właściwej diety w dużej mierze zależy prawidłowy rozwój dziecka. Podawane posiłki powinny być urozmaicone, a wielkość porcji należy dostosować do wieku malca. Trenerka i dietetyczka Anna Dziedzic podpowiada, czym się kierować przy komponowaniu posiłków dla dzieci.

    • Anna Dziedzic fitmom.pl
  • Szparagi na zdrowie i odporność małego sportowca. Przepisy dla dzieci

    Szparagi na zdrowie i odporność małego sportowca. Przepisy dla dzieci

    Wzmacniają odporność, wspierają regenerację. Sezon na szparagi trwa krótko, zatem warto go maksymalnie wykorzystać. Poznajcie wartości odżywcze oraz przepisy obiadowe, które powinny spodobać się całej rodzinie.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Kuchnia-Marty.pl
  • Migdały idealną przekąską dla małego sportowca [PRZEPISY DLA DZIECI]

    Migdały idealną przekąską dla małego sportowca [PRZEPISY DLA DZIECI]

    Migdały poprawiają wydolność mięśni, zdolność uczenia się, a do tego są na tyle smaczne, że trudno obok nich przejść obojętnie. Poznaj dwa wspaniałe przepisy na migdałowe przekąski.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Licz się ze zdrowiem. 74 proc. Brytyjczyków popiera zakaz reklamy śmieciowego jedzenia w TV przed godz. 21

    Licz się ze zdrowiem. 74 proc. Brytyjczyków popiera zakaz reklamy śmieciowego jedzenia w TV przed godz. 21

    Tak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie organizacji Cancer Research UK

    • Wojciech Mikołuszko (Gazeta Wyborcza)
  • Czy nadwaga jest zdrowa?

    Czy nadwaga jest zdrowa?

    Otyła 20-latka z dobrymi wynikami badań to jeszcze nie dowód, że nadmiarowe kilogramy nie rujnują zdrowia

    • Margit Kossobudzka
  • Ekspert radzi. Co jeść po treningu

    Ekspert radzi. Co jeść po treningu

    Węglowodany czy białko? Przekąska czy pełnowartościowy posiłek? Dietetyk Aleksandra Kilen-Zasieczna wyjaśnia, na co powinniśmy zwrócić uwagę przy komponowaniu posiłków, które podajemy małemu sportowcowi po treningu.

    • mgr inż. Aleksandra Kilen-Zasieczna, www.jeszfresh.pl
  • Czosnek wpływa na wyniki sportowe dziecka

    Czosnek wpływa na wyniki sportowe dziecka

    Powszechnie wmówi się o bakteriobójczych właściwościach czosnku. Nie wszyscy jednak wiedzą, że jest to również produkt doskonały dla sportowców, gdyż skutecznie zwiększa wydolność organizmu.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Tłuszcze roślinne w diecie dziecka. Które najlepsze?

    Tłuszcze roślinne w diecie dziecka. Które najlepsze?

    Tłuszcze są niezbędne dla rozwoju dziecka. Stanowią źródło energii oraz wielu cennych składników odżywczych. Na półkach sklepowych możemy znaleźć wiele olejów roślinnych, nie każdy jednak nadaje się do regularnego spożycia.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Anna Dziedzic Fitmom.pl
  • Brukselka. Poznaj jej wartości oraz wyjątkowe przepisy dla dzieci

    Brukselka. Poznaj jej wartości oraz wyjątkowe przepisy dla dzieci

    Smak brukselki wielu osobom kojarzy się negatywnie jeszcze z okresu przedszkolnego, dlatego robiąc zakupy na rodzinny obiad, brukselkowe stoisko omijamy szerokim łukiem. Tymczasem przyrządzenie pysznego dania z tą małą kapustką jest niezwykle proste. Przygotowaliśmy przepisy na posiłki, które powinny przypaść do gustu całej rodzinie.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Nowa piramida żywienia. Bez cukru, ale z aktywnością fizyczną

    Nowa piramida żywienia. Bez cukru, ale z aktywnością fizyczną

    Instytut Żywności i Żywienia zaprezentował nową wersję piramidy żywienia. Poza umieszczeniem na niej produktów spożywczych, pochylono się również nad koniecznością uprawiania sportu.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Zdrowe kanapki dla małego sportowca

    Zdrowe kanapki dla małego sportowca

    Kanapka z żółtym serem i pomidorem? Nie mówimy nie. Jednak jest wiele opcji ciekawszych i...zdrowszych. Oto trzy przepisy na kanapki, które powinny zasmakować całej rodzinie.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Marchew w diecie małego sportowca. Przepisy dla dzieci

    Marchew w diecie małego sportowca.  Przepisy dla dzieci

    Marchew to warzywo niedrogie, dostępne w sklepach przez cały rok. Jako źródło wielu składników odżywczych nabiera wartości szczególnie w okresie jesienno-zimowym, gdy mamy nikły dostęp do zdrowych, świeżych produktów. Wraz z ekspertem dietetyki Marią Pabich przedstawiamy ciekawe pomysły na marchewkowe menu.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Tortilla orkiszowa dla dzieci [PRZEPIS]

    Tortilla orkiszowa dla dzieci [PRZEPIS]

    Dzieci uwielbiają naleśniki, jednak często bardzo trudno je przekonać do jedzenia warzyw. Ta wersja potrawy może być rozwiązaniem na "przemycenie" zdrowego i jednocześnie smacznego posiłku dla małego sportowca.

    • Anna Dziedzic fitmom.pl
  • Kasza jaglana dla dzieci [3 PRZEPISY NA OBIAD]

    Kasza jaglana dla dzieci [3 PRZEPISY NA OBIAD]

    Chroni przed wirusami, rozgrzewa i dostarcza wiele składników odżywczych. Kasza jaglana to idealny produkt dla dzieci, gdyż można ją przygotować zarówno na słodko jak i słowo. Tym razem prezentujemy 3 przepisy na pożywny i ciepły obiad dla małego sportowca.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Dynia dla małego sportowca [3 przepisy]

    Dynia dla małego sportowca [3 przepisy]

    Jesień to czas kolorowych liści, spacerów po lesie, zbierania kasztanów i jedzenia dyni. Maria Pabich (jakzdrowozyc.pl) przygotowała trzy zaskakujące przepisy na dyniowe potrawy, które niewątpliwie zasmakują każdemu dziecku.

    • Maria Pabich, jakzdrowozyc.pl
  • Dieta młodego sportowca: kasza jaglana [PRZEPISY]

    Dieta młodego sportowca: kasza jaglana [PRZEPISY]

    Zwykło się o niej mówić "królowa kasz". I nie bez powodu! Kasza jaglana poprawia odporność organizmu, zapobiega anemii. Anna Dziedzic, autorka programu Be Fit Mom, dzieli się z nami swoimi przepisami na pyszne, jaglane desery dla aktywnych dzieci.

    • Anna Dziedzic fitmom.pl, Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Domowy chleb, musli i batoniki? To proste! [PRZEPISY DLA DZIECI]

    Domowy chleb, musli i batoniki? To proste! [PRZEPISY DLA DZIECI]

    Produkty zbożowe to źródło węglowodanów, wielu składników mineralnych, witamin oraz błonnika. Niestety dostępne w sklepach wypieki oprócz ziaren i mąki posiadają także sztuczne dodatki. Nie jesteście na nie skazani! Anna Dziedzic, autorka programu Be Fit Mom dzieli się z nami przepisami na domowe, zbożowe przetwory.

    • Anna Dziedzic fitmom.pl
  • Dzieci w kamizelkach samobójców. Kontrowersyjna akcja przeciwko żywności typu fast food

    Dzieci w kamizelkach samobójców. Kontrowersyjna akcja przeciwko żywności typu fast food

    Chłopiec w kamizelce samobójcy, dziewczynki opasane "tykającymi bombami". Takie zdjęcia pokazano w Melbourne w ramach cyklu pt. "Przyszłość jest pamiętliwa".

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Przepisy dla dzieci. Poznaj super właściwości cukinii

    Przepisy dla dzieci. Poznaj super właściwości cukinii

    Cukinia - dostępna przez cały rok, lekkostrawna, smaczna i prosta w przygotowaniu. Zobacz co zawiera oraz w jaki sposób ją przygotować, by zadowolić podniebienie małego sportowca.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Warzywne pasty do kanapek [PRZEPISY DLA DZIECI]

    Warzywne pasty do kanapek [PRZEPISY DLA DZIECI]

    Warzywne pasty stanowią źródło wielu cennych składników odżywczych. Ponadto nie wymagają dużych nakładów finansowych, a ich wykonanie jest niezwykle proste. Przedstawiamy 5 przepisów na kanapkowe smarowidła (nie tylko dla dzieci).

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka
  • Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [ZUPA KREM Z BIAŁYCH WARZYW]

    Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [ZUPA KREM Z BIAŁYCH WARZYW]

    Lekka, zdrowa i pożywna - taka właśnie jest proponowana przez nas zupa krem z białych warzyw. Ponadto jest prosta i szybka w przyrządzeniu.

    • Marta Babaczyk kuchnia-marty.pl
  • Przepisy na zdrowe słodycze dla dzieci

    Przepisy na zdrowe słodycze dla dzieci

    Dzieci uwielbiają jeść słodycze, szczególnie po dobrym treningu. Zamiast jednak wprowadzać kategoryczne zakazy, spróbuj przygotować słodkości w domu. Ania Dziedzic, autorka programu Be Fit Mom dzieli się z nami dwoma bardzo prostymi i szybkimi przepisami na zdrowe przekąski.

    • Anna Dziedzic fitmom.pl
  • Obiad na medal. RISOTTO Z KURCZAKIEM I ZIELONYM GROSZKIEM

    Obiad na medal. RISOTTO Z KURCZAKIEM I ZIELONYM GROSZKIEM

    Risotto z kurczakiem i zielonym groszkiem to proste, ale naprawdę smaczne danie. Zachwyca nie tylko kolorem ale i smakiem, jest lekkie, delikatne ale jednocześnie kremowe. Idealne jako uzupełnienie składników odżywczych po treningu

    • Marta Babaczyk kuchnia-marty.pl
  • Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [KASZA JAGLANA PO MEKSYKAŃSKU]

    Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [KASZA JAGLANA PO MEKSYKAŃSKU]

    Kasza jaglana po meksykańsku to propozycja na pożywny obiad dla całej rodziny. Nie wymaga dużego zaangażowania, gdyż składniki potrzebne do przyrządzenia posiłku, są dostępne w każdym sklepie warzywniczym

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Obiad na medal. PIECZONY KRÓLIK Z MŁODYMI ZIEMNIAKAMI I MARCHEWKĄ

    Obiad na medal. PIECZONY KRÓLIK Z MŁODYMI ZIEMNIAKAMI I MARCHEWKĄ

    Mięso królika powoli zyskuje popularność na polskich stołach. Doskonałe dla aktywnych dzieci, gdyż jest lekkostrawne oraz zawiera łatwo przyswajalne białko. Idealne także dla alergików.

    • Marta Babaczyk kuchnia-marty.pl
  • Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [ZUPA BOTWINKA]

    Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [ZUPA BOTWINKA]

    Zupa botwinka kojarzy nam się z wiosną. Jest to zupa lekka, zdrowa i bardzo prosta w przygotowaniu. W ramach cyklu "Obiad na medal" przygotowaliśmy ciekawy przepis na botwinkę dla dzieci.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [KOMOSA RYŻOWA Z WARZYWAMI]

    Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [KOMOSA RYŻOWA Z WARZYWAMI]

    Potrawy serwowane aktywnemu dziecku w dużej mierze nie powinny być przypadkowe. Rozwijający się organizm i regularnie poddawany wysiłkowi potrzebuje zwiększonej dawki składników odżywczych. Komosa ryżowa z warzywami spełnia ten warunek, a dodatkowo jest pyszna i szybka w przygotowaniu.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [SPAGHETTI Z SOCZEWICĄ]

    Obiad na medal. Szybkie, zdrowe przepisy dla aktywnego dziecka [SPAGHETTI Z SOCZEWICĄ]

    Wielu rodziców uważa, że trzeba mieć dużo czasu i pieniędzy, aby zdrowo się odżywiać. Tymczasem pyszne, wartościowe dania można przyrządzić w bardzo prosty i mało kosztowny sposób. Jednym z nich jest warzywne spaghetti, na które trzeba poświęcić maksymalnie 30 minut.

    • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl
  • Koniec z alergiami i przeziębieniami. Napar z czystka w diecie aktywnego dziecka

    Koniec z alergiami i przeziębieniami. Napar z czystka w diecie aktywnego dziecka

    Czystek to zioło lecznicze stosowane od lat, jednak dopiero od niedawna przeżywa on istny renesans. Posiada właściwości podobne do zielonej herbaty, jednak z wyłączeniem negatywnych skutków przy nadmiernym spożywaniu. Dlatego też napar z czystka mogą pić również małe dzieci.

    • Dieta małego sportowca. Biała mąka zakazana?

      Dieta małego sportowca. Biała mąka zakazana?

      Wiele rodzin nie wyobraża sobie poranka bez bułki lub słodkiej chałki pomimo, iż specjaliści od lat informują o ich szkodliwości. Czy białą mąkę należy definitywnie usunąć z menu dziecka? Wszelkie wątpliwości na ten temat rozwiewa dietetyk Alicja Skubis z poradni mojdietetyk.pl

      • Alicja Skubis mojdietetyk.pl
    • Domowy krem kanapkowy z daktyli

      Domowy krem kanapkowy z daktyli

      Daktylowo-czekoladowa pasta jest pyszna, energetyczna i łatwa do przyrządzenia. Zasmakuje małym i dużym sportowcom. Warto zastąpić nią sklepowe masło czekoladowe pełne sztucznych, szkodliwych dodatków.

      • Iwona Ludwinek-Zarzeka
    • Zanik miesiączki u aktywnych dziewcząt. Czym to grozi?

      Zanik miesiączki u aktywnych dziewcząt. Czym to grozi?

      Codzienna aktywności fizyczna połączona ze zdrową dietą dadzą dziecku siłę i zmniejszą ryzyko chorób cywilizacyjnych. Niestety zdarzają się przypadki, w których aktywność jest zbyt duża, a liczba zjadanych kalorii za mała. U dziewcząt prowadzi to do poważnego problemu jakim są nieregularne miesiączki lub całkowity ich brak.

      • Maria Pabich, jakzdrowozyc.pl
    • Co jeść wczesną wiosną? Produkty, które powinny znaleźć się w menu aktywnego dziecka

      Co jeść wczesną wiosną? Produkty, które powinny znaleźć się w menu aktywnego dziecka

      Przedwiośnie to trudny okres dla zachowania odporności, jednak przy odpowiednim skomponowaniu diety nie musimy sięgać po suplementy. Dietetyk JeszFresh.pl Aleksandra Kilen-Zasieczna radzi, jakie łatwo dostępne produkty podawać małemu sportowcowi, aby zachowało zdrowie.

      • Aleksandra Kilen Zasieczna JeszFresh.pl
    • Soczewica źródłem białka i żelaza. Przepisy dla dzieci

      Soczewica źródłem białka i żelaza. Przepisy dla dzieci

      Warzywa strączkowe oraz ich kiełki są szczególnie polecane w sezonie jesienno-zimowym, z racji na ograniczony w tym okresie dostęp do zdrowych produktów. Ich bogactwo pozwala przetrwać ten najtrudniejszy dla zachowania odporności czas. Ponadto odpowiednio przyrządzone na pewno przypadną do gustu najbardziej wybrednym maluchom.

      • Iwona Ludwinek-Zarzeka, Maria Pabich jakzdrowozyc.pl